Ana Sayfa » Okulumuzda Yabancı Dil

Okulumuzda Yabancı Dil

Okulumuzdaki İngilizce dersleri, günümüzde birçok Avrupa ve Amerika standardı ülkelerdeki teknolojiye sahip sınıflarda gerçekleşmektedir. İngilizcenin günlük hayattaki kullanımı hedef alınarak dil-bilgisi konularının ağırlığı azaltılmış olup, daha çok iletişim becerisini geliştirecek dinleme, konuşma, okuduğunu anlayıp yorumlama, bununla ilgili görüşlerini hem yazılı hem sözlü ifade edebilme ve buna dayalı kelime bilgisi aktivitelerine önem verilmektedir.

Klasik öğretim metotları terk edilmiş, derslerde “Itools” (akıllı tahta) kullanımına, dijital ortamda ödev ve ödev takiplerine önem verilmeye başlanmıştır. Kaynak olarak akademik anlamda İngilizcede kendini ispat etmiş belli başlı sitelerden yararlanılmaktadır. 4 yıllık eğitim süreci sonunda üniversitelerin hazırlık sınıflarını geçmek ya da kendini ifade edebilmek gibi eski hedefler, yerini artık günümüzde uluslararası platformda geçerliliği olan PET / IELTS / TOEFL sınavlarında başarıya bırakmıştır. Son beş yılın ortalamalarına baktığımızda yabancı dil ağırlıklı eğitim gören sınıflarımızda farklı birçok okuldaki gibi öğrencinin herhangi bir vakıf üniversitesinden belirli oranda bir burs kazanması değil, tam aksine her öğrencinin alanında iyi bir üniversite ve iyi bir bölüme yerleşmesi hedeflenmiş ve bunda tam başarı sağlanmıştır.

Okulumuz İngilizce ağırlıklı sınıflarında okuyan öğrencilerimizin hedefleri de daima bu doğrultuda olmuştur.

Okulumuzda İkinci Yabancı Dil

Okulumuzda ikinci yabancı dil olarak okutulan Almanca dersi kapsamında, İstanbul Goethe-Institut işbirliği ile Almanya’nın Berlin şehrinde bulunan Clay-Schule Lisesi ziyaret edildi.

Bu ziyaret kapsamında öğrenciler bir alman okulunu tanıma, okul sistemleri ile ilgili bilgi edinme, farklı dersleri gözlemleme ve alman öğrenciler ile tanışıp sohbet etme fırsatı elde ettiler.

Ayrıca bu gezide Berlin’in önemli kültürel ve turistik mekanları (Berlin Katedrali, Müzeler Adası, DDR Müzesi, Brandenburg Kapısı, Parlamento Binası, Checkpoint Charlie Kontrol Noktası, Berlin Duvarı ve Yahudi Anıtı)  ziyaret edildi.

 

COMENIUS PROJESİ

Okul eğitimiyle ilgili olan Comenius programı öğrenciler ve eğitim personeli arasında Avrupa Kültür ve dil çeşitliliği hakkında bilgi ve anlayış oluşturmayı, işbirliğini güçlendirmeyi, aktif bir Avrupa vatandaşı olma yolunda öğrencilerin kişisel gelişimleri için gerekli olan temel becerileri ve yeterlilikleri edinmelerini amaçlamaktadır.

Özel Sahakyan Nunyan Ermeni Lisesi’nin projesi çok taraflı okul ortaklığıdır. Bu proje dokuz ülkeyi kapsamaktadır. Bu projedeki ortak ülkeler Almanya, Norveç, Portekiz, Polonya, Romanya, Yunanistan, İtalya ve Litvanya’dır. Projenin başlığı “Being Young in Europe” (Avrupa’da Genç Olmak).Projenin amacı bu ülkelerde yaşayan gençlerin sosyal, kültürel, ekonomik, etnik ve dini farklılıklarını inceleyip bunlarla ilgili aktiviteler gerçekleştirmektir. Bu geziler esnasında öğrenciler o ülkenin öğrencilerinin evinde misafir edilmektedir.

 

ALMANYA – LEIPZIG

Proje çerçevesinde ilk gezi 2011 yılının Kasım ayında koordinatör ülke Almanya’ya gerçekleştirildi. Almanya’nın Leıpzıg kentinde projenin bir nevi marşı olacak şarkının söz ve müziğinin ilk çalışması yapıldı.

 

ALMANYA – BERLİN

 

İTALYA

12-17 Mayıs 2013 tarihlerinde projenin altıncı ve final toplantısı İtalya’nın Giuliano di Roma kentinde yapılmıştır. Dersler takip edilmiş ve eğitim sistemi hakkında bilgi alınmıştır. ‘Europe We’ll Make It’ adlı şarkıya video klip hazırlanmış ve proje boyunca yapılan tüm çalışmalar değerlendirilmiştir. Roma’ya günübirlik düzenlenen gezide, Aşk Çeşmesi, İspanyol Merdivenleri, Pantheon, Colosseum, Vatikan Müzesi ve Saint Peter Bazilikası ziyaret edilmiştir.

 

NORVEÇ – ALESUND

Proje kapsamındaki ikinci gezi Mart ayında Norveç Alesund’a gerçekleştirildi.Buradaki aktivitelerden biri Almanya’da bestelenen şarkıya koreografi yapıp dans etmekti.Diğer etkinlik ise ortak hazırladığımız yemek kitabından örnekler sunmaktı.Bu çerçevede öğretmen ve öğrenciler mutfakta yerel yemeklerini hazırlayıp tattlılar. Ayrıca dersler izlenip Norveç eğitim sistemi hakkında bilgi edindiler.

 

ROMANYA

4-9 Kasım 2012 tarihleri arasında Romanya’nın Otelu Rosu kentinde ‘Being Young in Europe’ adlı Comenius Projemizin dördüncü toplantısı gerçekleştirilmiştir. Projede çalışan 9 ortak ülkenin(Yunanistan, Romanya, Almanya, Polonya, Norveç, İtalya, Portekiz, Litvanya ve Türkiye) yazıp bestelediği ‘Europe We’ll Make It’ adlı şarkı seslendirilmiş ve yine aynı şarkıyla dans edilmiştir. Romanya’daki eğitim sistemi hakkında bilgi alınmış ve dersler izlenmiştir. Eski bir ortaçağ kalesi olan Hunedoara kalesi ve Romanya’daki en eski kilise olan Densus Kilisesi ziyaret edilmiştir.

 

TÜRKİYE

Projenin beşinci toplantısı 10-15 Mart 2013 tarihleri arasında İstanbul’da okulumuzda gerçekleştirilmiştir. 6 Avrupa ülkesinin(Yunanistan, Romanya, Almanya, Norveç, İtalya, Litvanya) öğretmen ve öğrencileri okulumuzda ağırlanmıştır. ‘Europe We’ll Make It’ adlı şarkının yer alacağı CD’nin kapağı ve kitapçığı okulumuzda yapılan atölye çalışmalarında hazırlanmıştır. Okulumuzda Ebru çalışmaları yapılmış ve Ermenice Alfabe tanıtılmıştır. Misafirlerle Ermeni ve Rum Patrikhaneleri, Dolmabahçe Sarayı ziyaret edilmiş, Sultanahmet gezisi ve Boğaz Turu yapılmıştır.

 

YUNANİSTAN – KARDİTSA

Proje  kapsamındaki üçüncü gezi Yunanistan-Karditsa’ya gerçekleştirildi.İlk etkinlik Almanya’da arajmanı yapılan şarkının bilgisayar ortamında remixi yapıldı ve ilave sözler yazıldı.Globalleşmeyle ilgili olan Globingo adlı oyun oynandı.

Daha önceden hazırlanan bağımlılıkla ilgili videolar izlendi yine dersler takip edildi ve ğitim sistemi hakkında bilgi alındı. Karditsa çevresini tanımak amacıyla Meteora Manastırı ziyaret edildi ve Plastiras Gölü çevresinde yürüyüş yapıldı.